Τα μεγάλα σε ιπποδύναμη μοτέρ απαιτούν αποτελεσματική ψύξη για να λειτουργούν συνεχόμενα. Η υδρόψυξη είναι η μέθοδος που οι περισσότερες εταιρείες επιλέγουν. Όμως τα υδρόψυκτα μοτέρ απαιτούν να γίνεται έλεγχος στα σημεία στεγανοποίησης.

 

Αν υπάρχει μικρή διαρροή συνήθως δεν είναι εμφανής απ’ έξω

 

Η επισκευή αυτών των μοτέρ είναι ακριβή και απαιτεί εξειδίκευση και εμπειρία. Όλα τα παρακάτω εξαρτήματα πρέπει να αφαιρεθούν για να ανοίξει το μοτέρ. Ακόμα περισσότερα εξαρτήματα πρέπει να αφαιρεθούν για να φτάσουμε στα ρουλεμάν.

 

Η οξείδωση είναι εμφανής στον ρότορα

 

Μόλις βγούν τα καπάκια φαίνεται το μέγεθος της διαρροής

 

Τα καπάκια έπρεπε να είναι καθαρά και να ολισθαίνουν ελεύθερα μεταξύ τους για να μην ανεβάζουν θερμοκρασία. Η υγρασία παγίδευσε την σκόνη στις ραβδώσεις της φλάτζας

 

 

Σκουριά στα ρουλεμάν και τον άξονα. Αυτό σημαίνει ότι τα πανάκριβα αυτά ρουλεμάν πρέπει να αντικατασταθούν και ο άξονας να γυαλιστεί

Τα μπροστινά ρουλεμάν είχαν καταστραφεί εντελώς. Ευτυχώς προλάβαμε μεγαλύτερη ζημιά.

Όλα συνήθως ξεκινάνε από ασυντήρητο βάκουμ. Οι μοντέρνες αυτές αντλίες κενού κυκλοφορούν το ψυκτικό μέσα στο μοτέρ. Αν δεν γίνεται η τακτική συντήρηση στα βάκουμ, τότε το ψυκτικό οξειδώνει και τρώει το αλουμίνιο του μοτέρ, οι δακτύλιοι στεγανοποίησης δεν στεγανοποιούν επαρκώς και έτσι το νερό περνάει μέσα στο μοτέρ. Ένα τυπικό παράδειγμα “φαγωμένου” αλουμινίου είναι το παρακάτω. Η τσιμούχα πλέον δεν στεγανοποιεί. Το νερό πέρασε πιθανόν από εκεί.

 

 

Το αλουμίνιο είναι γενικά ένα μαλακό υλικό. Αν το βάκουμ δεν είναι καθαρό και κυκλοφορεί σκόνη μαζί με το νερό, τότε αυτό με τον καιρό δρα σαν water jet και τρώει το μέταλλο